taNda-tAnda Awal kEhamilaN

Assalammualaikum sayang2...
Entry kali nie aku nak cerita pasal tanda awal2 kehamilan yang pernah aku rasa sendiri,  Aku share kan entry ini berdasarkan pengalaman sendiri ok! Jom baca!

Perut tak selesa
 Perut rasa yang tak selesa sampaikan duduk, baring terlentang pun rasa tak selesa dan semua nye tak kena. Aku asyik bertukar cara duduk dan kadang-kadang rasa ngilu kat bawah perut (kawasan ari-ari).

Tak sedap badan
Tiap hari aku rasa nak Demam, seram sejuk badan aku..Kadang-kadang akan rasa macam demam kura-kura itup0n bergantung pada badan korang la kan..Penat rasa malas alahaii jangan cakap la..

Mual
Tekak rasa tak sedap je. Rasa mual tapi tak muntah. Aku standby je gula-gula atau asam masin..Tapi lagi mual kalau bangun pagi2 nak gosok gigi, huhuhu..

Cepat Mengantuk
Bagi la apa kerja dan aktiviti yang best2 p0n tetap tak boleh hilangkan ngantuk. Masa awal-awal hamil, aku cepat sangat nak tidur, menguap jangan cakap la dah macam kerbau hahahaha..huduh sungguh..

Kerap buang air kecil
Hal nie memang betul, orang kata pembesaran rahim sedang berlaku di mana menghimpit pundi kencing kita sebab tu laa manjang nak ke Toilet je..

Payudara rasa sakit
Masa awal-awal dulu, breast rasa sakit. Lagi-lagi bila tersentuh dan terhentak (oppss..buat ape la tu) memang sakit. Nak pegang pun tak boleh. huhuhu..

Mengidam
Aku sebenarnya tak tahu rasa mengidam masa awal-awal hamil dulu..sampai la satu hari aku teringin sangat makan Burger King (kemaiin lagi kan), nasib laa Hus tunaikan janji. Lagi satu paling pelik aku suka cium baju Hus, hihihi..
Haa.. ni la tanda-tanda awal kehamilan yang aku rasa dulu..Walaup0n hanya sekejap aku bersyukur dapat jugak rasa semua ni. Kalau korang ada rasa tanda-tanda awal kehamilan kat atas, TAHNIAH!!!

No comments :

Post a Comment